SEO çalışmaları web sitenizi arama motorlarında ön sıralara taşımak için çok önemli olsa da işler e-ticaret sitenizi öne taşımaya geldiğinde SEO adeta vazgeçilmez olur. Çünkü SEO web sitesine erişimi direkt etkiler ve arttırır. Bu da daha çok kullanıcının sitenize tıklaması doğal olarak da satışlarınızın artması anlamına gelir.
SEO, uzun ve istikrarlı bir süreçtir. Bir anda sitenizi en üst sıraya taşımak ve sonrasında emek vermeden orada kalmasını sağlamak mümkün değildir. Bunun için sürekli olarak SEO çalışmaları yapmanız ve Google güncellemelerini düzenli olarak takip edip sitenizi Google’ın istediği şekilde optimize etmeniz gerekir.
Bir E-Ticaret Sitesi İçin SEO Neden Önemlidir?
E-ticaret, rekabetin yoğun olduğu bir sektördür. Bu sektörde gerçekten iyi konuma gelmek için hem kendinizi alanınızda sürekli geliştirmeniz hem de sektörü ve rakipleri çok yakından takip etmeniz gerekir. E-Ticaret yapan tüm firmaların ortak bir amacı vardır: Arama motorlarında üst sırada yer almak ve böylece daha çok satış yapmak. Bu da doğru SEO çalışmaları ile mümkün olur. SEO dostu bir web siteniz varsa, aramalarda daha üst sıralarda olmanız ve trafik almanız sandığınız kadar zor olmayacaktır. Aslında siz her şeyi olması gerektiği gibi yaptığınızda ve Google güncellemelerini takip edip sitenizde uyguladığınızda, siteniz de üst sıralarda yer alacaktır. Çünkü Google, kullanıcılarına iyi ve kaliteli içerikler sunmak istiyor. Siz de sitenizde tam olarak bunu yapıyorsanız, Google’ın sizi ön sıralara taşımaması için bir neden yok diyebiliriz.
E- Ticarette SEO’nun Faydaları
Düşük Maliyetli Trafik Alma
Tıklama başına ödeme ile karşılaştırıldığında, organik SEO nispeten daha ucuzdur. Tıklama başına ödeme sisteminde bütçeniz bittiğinde trafiğiniz de durur. Oysa SEO, her zaman devam eder ve sitenize trafik sağlar. Sadece SEO yaparken uzun vadeli düşünmeli ve düzenli, kaliteli içerik üretmeyi alışkanlık haline getirmelisiniz. Bu konuda sabırlı davrandığınızda organik trafiğin tadını çıkartabilirsiniz. Böylece Google Adwords ve PPC (tıklama başına ücret) için daha minimal bütçeler ayırabilir ya da tamamen SEO çalışmalarınızın meyvesi olan organik trafiğin keyfini sürebilirsiniz.
Potansiyel Müşteri Datası Elde Etme
Kullanıcı, herhangi bir ürünü satın almak istediğinde çoğunlukla ihtiyacı olan ürünü arama motorlarında aratır ve çıkan sonuçlara tıklar. Bu noktada iyi SEO çalışmaları yaptıysanız kullanıcıların sizin sayfanıza tıklama olasılıkları da artar. Ancak sitenize tıklanması hemen ürün alınması anlamına gelmeyebilir. Sitenizi inceleyip çıkan kullanıcılar da aslında sizin için potansiyel müşterilerdir. SEO çalışmaları sayesinde potansiyel müşteri datası oluşturabilirsiniz. Bu da size ürünlerinizi nasıl bir kitleye tanıtmanız gerektiği konusunda fikir verir.
Kullanıcı Deneyimini İyileştirme Fırsatı
İyi bir kullanıcı deneyimi Google için oldukça önemli. Google sitenize tıklayan ziyaretçilerin; sayfanızda aradıklarını kolaylıkla bulabilmelerini, istedikleri sayfaya tıkladıklarında sayfanın kısa sürede açılabilmesini, ürün satın alma esnasında kullanıcının kart bilgilerinin güvende kalmasını vb. kriterlere sahip bir site olmanızı istiyor. Müşterileriniz web sitenizde dolaşırken istedikleri gibi bir deneyim yaşamazlarsa sitede kalma oranları düşük olacaktır ve bu da SEO çalışmalarınızı olumsuz etkileyecektir. Bunun önüne geçmek için kullanıcı deneyimini iyileştirmelisiniz.
Markanıza Güven Duyulmasını Sağlar
SEO’nun en iyi etkilerinden biri de müşterilerinizin markanızı güvenli olarak değerlendirmesini sağlamasıdır. Çünkü kullanıcılar ilgili kelimeleri arattıklarında ve sitenize tıkladıklarında hızlı, iyi çalışan, güvenli ve özgün içerikleri olan bir site ile karşılaştıklarında sizden alışveriş yapmamış olsalar dahi sizi güvenilir olarak kodlayacaklardır ve ileride ürün almak istediklerinde sizi tercih etme ihtimalleri yükselecektir.
E-ticaret sitenizde düzenli olarak SEO çalışmaları yapmıyorsanız hemen harekete geçmenizi ve bu süreçte sabırlı davranmanızı tavsiye ederiz. Sonunda istediğiniz organik trafiği yakalayacağınızdan eminiz.